Reklámajándék választás célszemélytől függően
Nem minden szóróajándék felel meg mindenkinek. Az utcán járókelőknek nem ugyanazt fogjuk átadni, mint egy fontos partnernek és még a megbecsült munkatársak ajándékai is valószínűleg el fognak térni az előzőektől. Tehát a reklámajándék választás során nemcsak azt kell figyelembe venni, hogy mi praktikus, min lehetne szépen megjeleníteni a logót, cégnevet és/vagy mottót, hanem azt is, hogy kinek szánjuk.
Például, ha egy fesztiválon szeretnénk népszerűsíteni a vállalkozást, vagy egyéb nyári, szabadtéri rendezvényen, akkor a kulacs, a kalap, strandpapucs vagy labda, táska, hátizsák is tökéletesen megfelelnek, de egyértelmű, hogy a legfontosabb üzlettársnak nem ilyesmit fogunk ajándékozni.
Ilyen körökben már exkluzívabb holmikban kell gondolkodni, mint például a gravírozott üvegtárgyak vagy elektronikus, akár az irodában is hasznos eszközök. Ellenben, a reklámajándék választás alkalmával arra is kell figyelni, hogy ne lőjünk túl a célon, mert nem kell egy kis cégnek is hatalmas összegű szóróajándékra költenie.