A szakemberre kell bízni a weboldal optimalizálást

Weboldal optimalizálás

Az igazság az, hogy mint sok más területen, úgy a weboldalak készítését tekintve is sok olyan személy van, aki szakembernek képzeli magát és valós tudás nélkül munkákat vállal. Ez nem csupán a honlapok létrehozására vonatkozik. A weboldalak ellenőrzése is sokszor a hozzá nem értők kezébe kerül, és aztán azon veheti magát észre a tulajdonos, hogy nincs forgalom, eladás és új vevők sem érkeznek az oldalra. A keresőoptimalizálás területén is megfigyelhető mindez. Talán a gondot az jelenti, hogy a SEO és a honlap készítés nem kötött semmilyen végzettséghez, ezért szinte akárki belekezdhet egy weboldal készítő vagy SEO vállalkozásba.

Egy melléfogás után aztán az oldal tulajdonosa örökre megtanulja, hogy mindig a szakértőt kell választani, ha a weboldalak ellenőrzése a cél. Sok profihoz forduló vállalkozás már optimalizált honlappal kéri a hozzáértő segítségét. Ekkor is szükséges a weboldalak ellenőrzése, hogy kiderüljön, mi is a baj a weblappal. Gyakran az derül ki, hogy a laikus, magát profinak kiadó személy nagyon hanyag volt és a legalapvetőbb dolgokat sem tudta elvégezni.

Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy a weboldalak ellenőrzése miért jut el olyanokhoz, akik nem értenek hozzá, miért kapnak megbízást? Itt is, mint sok más esetben, a weboldal optimalizálás, vagy annak az ellenőrzése azért kerül egy gyenge szakihoz, mert a megbízását az ismeretségi alapon szerzi. Ugye mindig úgy kezdődik a történet, hogy az egyik ismerős tud egy havert, barátot, aki épp azzal foglalkozik és úgy állítja be az egészet, hogy a weboldal optimalizálás a kisujjában van. Sajnos aztán ezek az ismerősök gazdagon teletűzdelik a honlap meta tagjait kulcsszavakkal, és gondosan telezsúfolják ezekkel a weboldalt is.

A gond ezzel az, hogy a Google már több éve nem veszi figyelembe a meta leírásokat és kulcsszavakat. A szakértő, akinek a weboldal optimalizálás valóban a kisujjában van, tudja, hogy ez a kezdők baklövése, hibája, és egy ilyet egy profi semmiképp sem csinál. A SEO pedig ennél még komplexebb, és jóval tovább tartó munka, ezért a probléma javítása okkal költségesebb folyamat.