Az erős EUR növeli a kínai importot, egyre több termék érkezik hazánkba

Kínai áruszállító hajó

Kína gazdasága az elmúlt évek alatt rendkívül fellendült. Ezt azok is észrevehetik, akik nem túl jártasak a világgazdaság dolgaiban. Okostelefonja szinte már mindenkinek van. Ezért ez egy jó példa lehet arra, hogy manapság mennyi kínai gyártó ütötte fel a fejét a mobilok piacán, akik ráadásul most már minőséget kínálnak és mindezt meglepően olcsón. Kelet-Európa lakosságának sokkal kisebb százaléka engedheti meg magának a csúcskategóriás termékeket.

Persze ebben számos dolog játszik közre, többek között az infláció, alacsony minimálbérek és nyugdíjak, kevesebb az állami támogatás és még számos gazdasági és politikai tényezővel lehetne bővíteni ezt a listát. Kína népessége hatalmas, ott is jelen vannak kisebb vagy nagyobb mértékben a fent említett problémák, azonban elkezdték üzemi méretekben gyártani a különböző termékeket, amelyek mára sokkal jobb minőségűek, mint azok, amelyekre azt a jelzőt aggattuk, hogy „gagyi kínai“. Az euró erősödésével nem minden európai ország tud versenyt tartani, ezért a kínai importtermékek remek lehetőséget kínálnak a fogyasztóknak.

Olcsón juthatnak olyan minőséghez, ami felveszi a versenyt több neves gyártó termékeivel. Ezért sokan olyan vállalkozást indítottak, ahol a kínálat nagy vagy teljes részét a Kínából származó márkák teszik ki. Ezeknek a beszerzése valóban olcsó és az eredeti ár növelésével remek hasznot lehet kovácsolni ezekből. Általában a vállalkozók ilyenkor kétféle stratégiát szoktak alkalmazni. Vagy az eredeti ár többszöröséért kínálják a termékeket, vagy marad az alacsony ár és a hasznot az eladott termék nagyobb mennyisége produkálja.

Bármelyik kerüljön előtérbe, az biztos, hogy Kína megvetette a lábát az európai piacon. Jelen van mindenhol a saját termékeivel, amelyekből hatalmas hasznot képes kovácsolni és ez jelentős nyomot hagy a világgazdaságban. Miért vennék meg a szegényebb országokban a több száz dolláros termékeket, amelyeknek az árát nagyban felkorbácsolja a márkanév és a reklám, amikor a Kínából érkezett termékek hasonló minőségűek, viszont jóval olcsóbbak?